3.7 LEI PER CLIENT

STUDIU DE CAZ
Cred că nu o singură dată ați mers să faceți cumpărături la un magazin de la care dețineți un card de reduceri, iar când ați ajuns cu produsul la casă vi s-a spus că nu puteți folosi cardul fiincă produsul este deja la un preț redus. În februarie 2018 brandul de haine celio* a hotărât să facă o ofertă mai puțin obișnuită clienților săi și anume să ofere o reducere suplimentară de 20% la produsele care au deja o reducere de până la 60%. Provocarea consta în distribuirea codurilor unice care trebuiau prezentate vânzătorilor pentru a beneficia de această ofertă. Soluția cea mai simplă putea fi pliantele, dar acestea presupun cheltuieli pentru design, imprimare și servicii de distribuire. Astfel de pliante trebuie tipărite într-un număr foarte mare, întrucât, în majoritatea cazurilor acestea ajung în cea mai apropiată urnă de gunoi. Noi am propus o altă cale, mai bună – Facebook Messenger.

Cu 1,3 miliarde de utilizatori activi în ianuarie 2018 Facebook Messenger este cea mai populară aplicație de mesagerie la nivel global. În combinație cu una din cele mai populare platforme de creare a chatboților – Chatfuel, am creat o metodă de distribuire a codurilor unice către utilizatorii Facebook. O simplă postare în pagină cu link spre Messenger a adus un rezultat remarcabil la cele mai mici prețuri. Iar cel mai important este că aceste rezultate pot fi măsurate. Mai jos voi prezenta rezultatele obținute în această campanie.

În schimbul unei reduceri suplimentare am cerut de la utilizatorii Facebook o adresă de email și un număr de telefon, în așa fel deschizând încă 2 canale de comunicare. Imaginea de mai jos prezintă mesajul de salut, completarea formularului, transmiterea codului de reducere și notificarea din a doua zi.
Campania a durat 20 de zile și pentru că am hotărât să limităm timpul de luare a deciziei am pus un termen de valabilitate de 5 zile pentru codurile promoționale. În aceste 5 zile am expediat mesaje fiecărui lead despre termenul care ia mai rămas și o scurtă galerie de produse promoționale cu indicarea prețurilor. Pentru a nu deranja clienții cu aceste mesaje am adăugat un buton de oprire a notificărilor în fiecare mesaj expediat.

În aceste 20 de zile am adunat 542 de abonați dintre care 497 (91,7%) au lăsat datele de contact și au primit în schimb codul. Dinamica de creștere a numărului de abonați este prezentată în graficul de mai jos.
Datele de contact ale clienților au fost transferate automat într-o tabelă Google Sheets de unde fiecare vânzător putea să le vizualizeze în timp real și să marcheze clientul cu „valorificat".

Din prima zi a campaniei a început valorificarea codurilor în magazine, iar numărul total de clienți care a beneficiat de ofertă a fost de 393, deci o conversie din lead în client de 79%.
Deci dacă facem un simplu calcul obținem un preț per client de 0.22 USD sau aproximativ 3.7 lei.

Și nu doar astea sunt beneficiile obținute prin utilizarea unui chatbot, am obținut un număr record de mesaje în pagina celio*, plus am reușit să adunăm audiențe fierbinți în baza mai multor acțiuni:

  • Toți cei care au scris mesaje paginii în ultimele X zile + lookalike;
  • Audiență din numerele de telefoane colectate – toți cei care au lăsat numărul de telefon + doar cei care au cumpărat + lookalike;
  • La fel și cu adresele de email – toți cei care au lăsat emailul + doar cei care au cumpărat + lookalike.
Încă câteva cifre importante se referă la rata de citire a mesajelor transmise pentru a reaminti despre termenul de valabilitate a reducerii. Înrucât chatbotul a fost setat în limba română și rusă, am avut mesaje separate pentru fiecare segment. Cu o rată de citire a mesajelor de 89-91% nu se poate lăuda nici o campanie de email marketing. Rata de click este foarte mică (5%) din cauza că exista doar un singur buton – de oprire a notificărilor.
Un astfel de chatbot se poate dezvolta în 1-2 zile folosind platforme gratuite și intrumente de integrare. Pentru amatori eu recomand platforma în care lucrez singur – Chatfuel, iar ca sursă de informare comunitatea lor pe Facebook. Pentru cei mai avansați – Dialogflow, o platformă în care se poate crea un chatbot conversațional care va înțelege contextul discuției. Mai multe detalii despre platforme în următoarea postare.
CONTACTEAZĂ-NE:
Telefon: +373 68 922 922
E-mail: buro@leburo.md
Republica Moldova, Chisinau str.Alexei Mateevici, 47
Telefon
Write Close
Close
Scrie-ne
Viber
Messenger
Made on
Tilda